Blar i AURA på forfatter "Rambø, Gro-Renée"
-
Lærerstudenters kildebruk
Vollan, Magnhild; Rambø, Gro-Renée (Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Muligheter og begrensninger i det flerspråklige klasserommet
Peskovic, Danira (Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven undersøkes undervisningspraksisen til et utvalg norsklærere i begynneropplæringen i forbindelse med flerspråklighet, med særlig fokus på norsk som andrespråk. Jeg ville høre læreres tanker og ... -
Tekstpraksis og tekstrefleksjon
Vollan, Magnhild; Rambø, Gro-Renée (Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Teori i praksis og praksis i teori? GLU-studenters refleksjoner om fag og didaktikk
Rambø, Gro-Renée; Hellang, Bente Velle (Journal article; Peer reviewed, 2017)During the last few decades, research, public debate and policymaking related to the school sector, have been characterized by discussions concerning what being a competent teacher involves. Another ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen
Bekkum, Jonas; Thorsen, Eivind (Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen.
Bekkum, Jonas; Thorsen, Eivind (Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ...